Legătura dintre menopauză și crampele picioarelor

Există puține studii cu privire la legătura dintre menopauză și crampele picioarelor. Motivul este că efectele estrogenului asupra mușchilor scheletici nu sunt complet cunoscute. Cu toate acestea, fluctuațiile hormonale drastice care apar în această perioadă de tranziție sunt considerate a fi cauza lor.

De asemenea, s-a descoperit că crampele nocturne ale picioarelor apar mai frecvent la femei. Prevalența acestora crește odată cu vârsta. Iar asta sugerează în continuare rolul hormonilor în apariția crampelor la nivelul piciorului în toată tranziția menopauzei.

Crampele picioarelor în timpul menopauzei ar putea fi, de asemenea, atribuite următorilor factori:

  • Deshidratare
  • Oboseala musculară
  • Disfuncție nervoasă
  • Dezechilibrul electroliților și al mineralelor
  • Boala vasculara periferica
  • Neuropatie periferica
  • Insuficiență venoasă
  • Stenoza canalului lombar
  • Ciroză
  • Efecte ale medicamentelor
Cum să gestionați crampele menopauzei

Indiferent de cauză, există câteva metode care pot fi utilizate pentru a atenua crampele picioarelor în timpul perimenopauzei:

Hidratați-vă constant. Beți între șase până la opt pahare de apă pe zi pentru o hidratare optimă. Deshidratarea este cauza principală a crampelor musculare la toate vârstele.

Mergeți la masaj. Masajele tisulare profunde sunt adesea recomandate ca o modalitate terapeutică de ameliorare a crampelor picioarelor în timpul menopauzei. Chiar dacă există dovezi limitate de eficiență.

Recurgeți la kinetoterapie. Vorbirea cu un kinetoterapeut certificat despre crampele picioarelor cauzate de oboseala musculară vă va ajuta să găsiți un plan de exerciții gradat pentru succes pe termen lung.

Faceți câteva exerciții ușoare înainte de culcare. Unele studii spun că câteva minute pe o bicicletă staționară sau o bandă de alergare înainte de culcare pot ajuta la menținerea crampelor nocturne ale picioarelor în timpul menopauzei la distanță.

Beți  zeamă de murături. Stimularea canalelor ionice acidoase la nivelul palatului și esofagului cu suc de la murături blochează suprastimulația neuronului motor care provoacă crampe musculare.

Luați în considerare suplimentele alimentare. Tulburările induse de menopauză sunt combătute cu ajutorul extractului de Cimicifuga racemosa, plantă a cărei acțiune nu are efecte estrogenice. Vorbiți cu medicul dumneavoastră cu privire la administrarea de Remifemin.

Cum să tratezi crampele menopauzei

Tratarea crampelor picioarelor va depinde în mare măsură de cauza de bază. Pentru femeile sănătoase altfel care trec prin tranziția menopauzei, dezechilibrul hormonal poate fi de vină, ceea ce face ca această problemă principală să fie rezolvată.

Tratamentele simptomelor menopauzei care evoluează în jurul promovării sănătății sistemului endocrin sunt centrate pe alimentație sănătoasă, exerciții fizice regulate și obiceiuri sănătoase pentru ameliorarea simptomelor.

Inițial, femeile ar trebui să se concentreze pe optimizarea dietei pentru a include cantități mari de proteine ​​slabe, carbohidrați complexi și grăsimi sănătoase care constau în alimente bogate în estrogeni pe bază de plante. Acestea includ leguminoase, nuci, semințe, soia și fructe și legume proaspete. Atunci când sunt completate cu exerciții fizice obișnuite 30 de minute pe zi, cinci zile pe săptămână și controlul dependenței, femeile sunt pe drum spre sănătatea hormonală.

Cu toate acestea, pentru rezultate optime la problema crampelor la picioare în timpul menopauzei, femeile ar trebui să ia în considerare utilizarea suplimentelor pe bază de plante fitoestrogenice sau suplimente de reglare hormonală, ambele combatând dezechilibrul hormonal.